Anil Ambani files Rs 5,000cr defamation suit against National Herald, claims article in newspaper on Rafale deal 'derogatory'

Ahmedabad: Anil Ambani's Reliance Group companies have filed a Rs 5,000 crore defamation suit against Congress-owned National Herald, claiming an article published in the newspaper regarding the Rafale fighter deal was "libellous and derogatory".

File image of a Rafale jet. Wikimedia Commons

File image of a Rafale jet. Wikimedia Commons

The civil defamation suit was filed by Reliance Defence, Reliance Infrastructure and Reliance Aerostructure, which belong to Anil Ambani-led Reliance Group, against the Associated Journals Limited, the publisher of the National Herald, its editor in-charge Zafar Agha, and author of the article, Vishwadeepak.

The suit was filed on Friday in the court of city civil and sessions judge PJ Tamakuwala, who issued notices to the respondents and sought replies by 7 September.

In the suit, the companies alleged the article was libellous and defamatory, and "misleads the general public to believe that undue business favours are being extended to them by the government of the day".

The article conveys a "negative image" and "adversely affects the public perception" of Reliance Group and its chairman Ambani, the petition said.

It has caused "considerable damage" to reputation and goodwill of plaintiff firms, it said, seeking damages of Rs 5,000 crore.

The plaintiffs "vehemently" deny the content of the article, the petition said.

Earlier, Anil Ambani-led Reliance Group had sent legal notices to several Congress leaders, asking them to "cease and desist" from levelling such allegations against the company in connection with the Rafale deal.


Updated Date: Aug 26, 2018 15:55 PM

Also See