2G case: ED to question Kalanidhi Maran soon

Enforcement Directorate will soon question businessman Kalanidhi Maran in connection with a money laundering case registered against him by the agency in the 2G spectrum allocation case.

hidden September 06, 2012 21:39:54 IST
2G case: ED to question Kalanidhi Maran soon

New Delhi: The Enforcement Directorate will soon question businessman Kalanidhi Maran in connection with a money laundering case registered against him by the agency in the 2G spectrum allocation case.

Kalanidhi, brother of former Union Minister Dayanidhi Maran, heads the Sun TV network which is under probe by the agency pertaining to an alleged illegal gratification of about Rs 550 crore allegedly received by the Maran brothers in then Aircel-Maxis deal.

2G case ED to question Kalanidhi Maran soon

Courtesy: ibn live

Kalanidhi, according to sources, was recently summoned by the agency for questioning but he sent an authorised representative with required documents to the investigating authorities.

Sources said he will soon be questioned and his statement will be recorded under the provisions of the Prevention of Money Laundering Act (PMLA).

Dayanidhi Maran, a former Union Telecom Minister, had quit from the Cabinet last year after allegations were made that he had favoured Malaysian firm Maxis over Aircel in grant of telecom licences in 2004-05.

Maran has denied the allegations. The CBI too is probing Maran and his brotherin connection  with these allegations.

PTI

Updated Date:

also read

No clean chit to Maran in 2G scam yet, CBI tells SC
Politics

No clean chit to Maran in 2G scam yet, CBI tells SC

The CBI informed the apex court that the media misrepresented facts in the 2G scam erporting and former telecom minister Dayanidhi Maran has not come out clean so far.

Me doling out favours? Was totally impartial, says Maran
Politics

Me doling out favours? Was totally impartial, says Maran

Former Communications Minister and current Textiles Minister Dayanidhi Maran rubbished reports that he had favoured the Malaysian Maxis Group for a consideration. The allegations were made by Tehelka magazine.